ՀԱՄԱԶԳԱՅԻՆԸ` ՆՈՐ ՆՈՒԱՃՈՒՄՆԵՐՈՒ ՈՒ ՄԱՐՏԱՀՐԱՒԷՐՆԵՐՈՒ ԴԷՄ ՅԱՆԴԻՄԱՆ ՀԱՍՏԱՏ ՔԱՅԼԵՐՈՎ ԿԸ ՊԱՏՐԱՍՏՈՒԻ ՆՈՐ ՔԱՌԱՄԵԱԿԻ ՄԸ
Համազգայինի ընտանիքի ներկայացուցիչները համախմբուած են Լիբանան՝ գումարելու համար Միութեան գերագոյն ժողովը, որ կոչուած է քննարկելու հայ մշակոյթին եւ կրթութեան կապուած օրախնդիրները։ Աշխարհատարած հսկայական ցանցի մասին է խօսքը, որ մշակոյթի տարբեր բնագաւառներու վերաբերեալ զանազան երկիրներու մէջ ինքզինք դրսեւորած է ամէնէն փայլուն ձեւերով՝ գրաւելով շրջաններու ո՛չ միայն հայ մշակութասէր հասարակութեան, այլ նաեւ՝ օտար ամենախստապահանջ հանրութեան ուշադրութիւնը։
Այն առաւելութիւնը, որ Համազգայինը իբրեւ մշակութային-կրթական միութիւն յաջողած է ամբարել կը կայանայ այն իրողութեան մէջ, որ մշակութային ոլորտի գաղութային ներուժը ամենայաջող եւ ամենաներդաշնակ զուգահեռներ նախագծելով յաջողած է փոխներգործօն գործընթացներու ազդեցութեան տակ զարգացնել կերպարուեստը, պարարուեստը, կրթութիւնը, դաստիարակութիւնը, երաժշտութիւնը։
Ի հարկէ զուտ մշակութաբանական խնդիրներուն մասին չի կրնար ըլլալ խօսքը։ Խնդիրները հիմնովին ազգային-քաղաքական բնոյթ ունին այս պարագային. եւ եթէ կը խօսինք մշակութային քաղաքականութեան մասին, արդէն խօսքը ինքնանպատակ մշակութային կրթական զարգացումներու մասին չէ կամ սոսկ արուեստաբանական հարցերու քննարկումին չի վերաբերիր։ Համազգայինի ծնունդը, կառուցակարգումը, դպրոցներու, մամուլի, հրատարակչատուներու հիմնադրութիւնը առաջնային նպատակ կը հետապնդեն եւ իբրեւ այդպիսին կը տեղադրուին ազգային-քաղաքականութեան ընդհանուր ուղղուածութեան մէջ։
Համազգայինը յաջողած է թէ՛ կրթական, եւ թէ՛ մշակութային բնագաւառներուն պարագային պահել ժամանակի եւ անոր ստեղծած պայմաններուն նկատմամբ համընթացութիւնն ու համաքայլ կշռոյթը։ Այս բանաձեւումը աւելի պարզ կը դառնայ, երբ իբրեւ հիմնաւորում նշմարուի այն պատանի-երիտասարդ ներուժը, որ ո՛չ միայն դպրոցական կարգով, այլ նաեւ՝ երաժշտութեան, պարարուեստի, կերպարուեստի ճամբով այսօր համախմբուած է Համազգայինի շուրջ։
Իսկ այս երեւոյթը կը տարածուի զանազան երկիրներու մէջ։ Ինչ որ հաստատել կու տայ, որ ժամանակավրէպութեան գործօնը չէ կրցած հարուածել Համազգայինը։ Շարունակականութիւնը, կառոյցներու եւ մարմիններու ինքնանորոգման մեքենականութիւնը աշխատած է հեզասահ, արդիւնաւէտ։ Թէեւ վիճակագրութիւններ կը պակսին մեզի, այսուհանդերձ, տեսանելի երեւոյթ է երիտասարդ խաւին համախմբուածութիւնը Համազգայինի զանազան միաւորներուն եւ հաստատութիւններուն շուրջ։
Այսօր բազմաթիւ են մշակութաբանական խնդիրները, մարտահրաւէրները։ Անոնցմէ են՝ սփիւռքի մէջ հայ դպրոցի իրավիճակը, հայախօսութեան պատկերը, արեւմտահայերէնի նահանջը, նոր Սփիւռքը նաեւ մշակութային հարթութեան վրայ համախմբելու, կազմակերպելու հրամայականը, թրքական մշակութային թափանցումներուն դէմ այլընտրանքային ուղիներ որոնելու անհրաժեշտութիւնը, գրական-մշակութային մամուլի պարզած պատկերը, Հայաստան-սփիւռք մշակութային կամուրջներու կառուցումը, կանոնակարգումը, համագործակցութեան նոր տարողութիւններու ապահովումը։
Ընդհանուր նոր հայեցակարգի մը մշակման խնդիրը ինքզինք զգալի կը դարձնէ հետզհետէ։ Հայրենի պետութիւնը իր գործառոյթներուն ներառած կը թուի ըլլալ սփիւռքի մշակութային խնդիրներն ու սփիւռքեան կառոյցներու հետ համագործակցութեան նոր դաշտի ձեւաւորման ծրագիրներու նախագիծերը։
Առարկայական բոլոր պատճառները կան, որ սփիւռքի կրթամշակութային հարցերու իրազեկման, խնդիրներու յաղթահարման նպատակով ուղիներու որոնման եւ համագործակցութեան ծաւալման համար հայրենի պետութեան համապատասխան մարմինները առաջնային կարգով նկատի ունենան Համազգայինի կազմակերպութիւնը՝ իր անցած ուղիով, ամբարած փորձառութեամբ, հաւաքագրած մարդուժով, արհեստավարժ գործելաձեւով, իրականացուցած ծրագիրներով, ղեկավարած հաստատութիւններով եւ մանաւանդ ներկայ երիտասարդ ու հեռանկար պարզող ներուժով։
Hamazkayini tebrotsnere intchbes polor haygagan tebrotsnere aysor hayeren khosogh-gartatsogh serount ge badrasden.Avelin agengalele meds khosigoutyun e.menatisale bar,nevak,tadron,yevaylen ays baymanneroun metch shad lav kords e. haygagan meshagouyti,arevmedahayereni bahbanman yev khempakragani metch neshavads hartsere Hamazkayini garoghoutenen shad partsr e.ampoghtch espurki metch ays kordsere hachoghtsenegh miyoutyun koyoutyun chouni.Inch vor bidi ella Hayasdani mech bidi ella.Nouynisg espurki hamar ellalike Hayasdani metch bidi ella.Hamazkayin gam ayl spurkian miyoutyun i vidjagi che aysorvan hartsere loudselou,nouynisg yete inchbes Aztagi khempakragane gouze desnel yeridasart martouj ouni ir shourch.
ReplyDeleteHamazkaynagan me
Համազգայինի գործունէութիւնը պէտք է քննարկել Հայաստանի անկախացումէն առաջ եւ ետք։ Երբ Հայաստան խորհրդային էր եւ առիթ չունէր սփիւռքահայութեան մշակոյթով զբաղելու Համազգայինը մեծ դեր կատարեց։ ,Համազգայնական մըեին տեսակէտը որ Համազգայինի դպրոցները միայն հայերէն գրել-կարդալ-խօսիլ գիտցող մարդ կը պատրաստեն հազիւ չեմ կարծեր։ Գրողներ, գործիչներ, մտաւորականներ, խմբագրիներ, ուսուցիչներ ո՞ւրկէ եկած են եթէ ոչ Համազգայինի եւ հայկական այլ դպրոցներէ։
ReplyDeleteՍերուժ
enger serouj
ReplyDeleteverchin darineroun kani? has kou esads martotsmet badrasdads en tebrotsnere(hamazkayin al meche)
H.
hamazgayine mi qani mardu sepaganutyunn e,inchbes hay iraganutyan medj amen pan.
ReplyDeleteԵԽԽՎ մշակույթի, գիտության ու կրթության հանձնաժողովի նիստում թուրք պատգամավորը, մայիսի 10-11-ին հանդես գալով «անհետացման վտանգի տակ գտնվող լեզուները» թեմայով, չնշեց «արևմտահայերենը, չնայած նրան, որ այն գտնվում է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի մեռնող լեզուների ցուցակում: Այդ մասին մամլո ասուլիսում հայտարարել է «Ժառանգություն» խորհրդարանական խմբակցության պատգամավոր Զարուհի Փոստանջյանը, որը հայկական կողմից մասնակցում էր նիստին:
ReplyDeleteՓոստանջյանը նշեց, որ նիստի ժամանակ նա արծարծեց արևմտահայերենի հարցը և նշեց, որ զեկույցում չի նշված թե ինչու արևմտահայերենը հայտնվեց անհետացման եզրին: «Ես նշեցի, որ արևմտահայերենի անհետացման սպառնալիքի պատճառը 1915թ, Հայոց ցեղասպանությունն է, ինչին հետևեց թուրք պատգամավորի շատ բուռն արձագանքը»,-ասել է հայ պատգամավորը: Նա հայտնել է նաև, որ հարցի քննարկումը ժամանակավորապես կասեցվել է` կողմերի առաջարկներն ուսումնասիրելու նպատակով:
Ստամբուլ այցի շրջանակներում «Ժառանգություն» խմբակցությունը ներկայացնող պատգամավորն այցելել է նաև Հայ Առաքելական եկեղեցու Կոստանդնուպոլսի պատրիարքարան և ծանոթացել է Ստամբուլի հայ համայնքի խնդիրների հետ: «Այս պահի դրությամբ կրթության խնդիր կա այն հայ երեխաների համար, որոնք ապօրինի են բնակվում Թուրքիայում»,-ասել է Փոստանջյանը` հավելելով, որ ՀԱԵ Կոստանդնուպոլսի պատրիարքարանն ու հայկական դպրոցի տնօրինությունը գրավոր դիմել են Թուրքիայի վարչապետին, որը խոստացել է լուծել խնդիրը:
pasdoren ahazanke gouka hayasdanen.enelin al bidi ka hayasadanen.espurke i vidjagi che loudselou hartse.ci hachoghir nor masnakedner badrasdel
Համազգայինի գլխաւոր խնդիրը անգործութենէ տառապիլն է։ Գեղեցիկ լոզունգներով հայապահպանում կարելի չէ իրագործել։ Համազգայինը զոհն է քարացած մտայնութիւններու։ Տարեկան ճաշկերոյթ մը կազմակերպելով կամ ամեակ մը նշելով հայապահպանո՞ւմ կըլլայ։ Լաւ կըլլայ որ բոլոր համազգայնականները անգամ մը նային իրենց հիմնադիրներուն կենսագրականներուն եւ ըստ այնմ ներկայ գտնուին ժողովներուն եւ որոշումներ տան գործի անցնելու։
ReplyDeleteՀամազգայինը շնորհաւորելը արժէք մը ունի. ո՞վ չի գիտեր։ Սակայն ամէն տեղ ալ նոյն հարցերը կան այսօր։ Գովքը միշտ կը հիւսուի. միւս կողմէ սակայն մշակութային յստակ հեռանկարներու հորիզոնն անգամ չկայ։ Սա մշակութային աշխատանքը ի՞նչ է ի վերջոյ։ Հայակերտում կամ սերնդակերտում կ'ըսենք-կ'երթանք։ ԲԱԳԻՆի ընթերցումներու ձեռնարկները գնահատելի են, օրինակ։ Մշակութայինը կը հեռացնեն ժողովրդական հանդիսութեան մակարդակէն ու կը նպաստեն զարգացման։ Վա~յ թէ ասանկ բան մը ըսես, արդէն հայաստանցիները վրադ կը խուժեն. մեր մօտ ալ պակաս չէ թիւը այդ խելացիներուն, որոնք "համոզուած" են, որ մշակոյթը ժողովուրդին համար է։ Հասկցանք որ է, բայց ժողովուրդը չէ որ կրնայ ԶԱՐԳԱՑՆԵԼ այդ մշակոյթ կոչուած "հայվանը"։ Ոչ ալ Արմէն Յարութիւնեանին "իմաստութիւն"ը։ Մշակոյթը ունի նեղ շրջանակ եւ լայն շրջանակ։ Նեղ շրջանակն է որ լայնին ձեւ պէտք է տայ։ Սակայն մենք նեղ ու լայն իրարու խառնած ենք ու դեռ կը սպասենք որ զարգացում, յառաջացում տեղի ունենայ։ Այս ձեւով բան մըն ալ տեղի չ'ունենար, յարգելի բարեկամներ։
ReplyDeleteՅովակիմ
պ. Յովակիմ Արմէն Յարութիւնեանն ով է?
ReplyDeleteԻսկ Դուք ո՞վ էք։
ReplyDeleteՅովակիմ
Արդեօք մէկը կրնա՞յ ինծի ըսել թէ Համ. Հայագիտական Հիմնարկը փակ պահելու պատճառները ի՞նչ են: Յոբելեանական տօնակատարութիւններ, ընտրութիւններ, հրապարակային ձեռնարկներ,... շատ բարի. բայց, կարող չենք 10-15 հոգի գտնել որոնք հետաքրքրուած են Հայերէն լեզուի մասնագիտացմամբ (իմա՛ Արեւմտահայերէն), Հայոց Պատմութեամբ, Մատենագրութեամբ և նման այլ նիւթերով: Ամէն պարագայի, շատ կ՛ուզէի գիտնալ եթէ այս Հիմնարկի կարեւորութիւնը ինչպէ՞ս կը գնահատուի:
ReplyDeleteՇնորհակալութիւն
Խաժակ
Պարոն Խաժակ,
ReplyDeleteչէի գիտեր որ այդ հիմնարկը փակուած է արդէն։ Վնասակար եւ նոյնիսկ ճակատագրական է, որ հայագիտութիւնը փոր չկշտացնող "մասնագիտութեան" մը ՄԵՆՔ մեր ձեռքով վերածած ենք...։ Եթէ գաղափարական ունեցող մարդիկ կան Համազգայինին մէջ, ինչպէս ժամանակին կային, թող քով-քովի գան եւ հայագիտական ծրագիրներ մշակեն։ Ուղղագրական կամ քերականական հազարումէկ հարցեր կան, որոնք յանձնախումբերու միջոցաւ կարելի է գոնէ թուղթի վրայ լուծել։ Ամէն ինչի համար քարին տակէն կամ ծակէ մը բարերար մը կարելի է գտնել. ասանկ ծրագիրներու համար բարերար չկա՞յ։ Այս էջերէն ՀԱԶԱՐ անգամ կը գրենք, որ թերթերուն մէջ գործածուող հայերէնը բռնաբարուած է, կարդացուելիք հայերէն չէ. զայն կրնաս հաւաքել եւ աղբաման նետել...։ Հայերէնի եւ հայագիտութեան դասընթացքը գոնէ անոր համար իմաստ ունի, որ ՄԱՔՈՒՐ հայերէնով թերթ կարդանք օրին մէկը։ Ի վերջոյ հայերէնը միայն գիտնալը չի բաւեր, այլ պէտք է զայն մշակել, ինչպէս ամէն գիտութիւն։
Սա մարդիկ այսքան ուժ եւ դրամ կը վատնեն թաղապետի, քաղաքապետի, ֆութպոլապետի կամ չեմ-գիտեր-ինչի-պետի ընտրութեան։ Հաւաքական ինքնութեան համար կարեւոր են նման ընտրողական շարժումներ. հասկցանք։ Բայց ատկէ անդին պէտք է անցնիլ քիչ մը։ Ի վերջոյ ե՞րբ պիտի անդրադառնանք այս հարցերուն։ Ե՞րբ պիտի արթննանք։ Միայն տօնելով եւ ուտել-խմելո՞վ զբաղած ենք։ Թող գետին մտնէ նման "տօնակատարութիւն"։
Յովակիմ
Hovagim.Khajag,serouj,yevaylen
ReplyDeletehayakidagani ardatroutyune shouga chouni.isg yete kordsaranet barabi gashkhadi page vor nutagan senangoutian chertas.shougan asang ge medadse.abrankneroun hajakhort kedek korzarane yed ge panan
Nigol
Նիկոլին
ReplyDeleteՀայոց լեզուն ապրանք է? չէի գիտեր:Ս.Սարգսեանը լսէ, քեզի շքանաշան կու տայ,Հայաստանին մէջ օտարալոզու դպրոցներ կը բանայ, ըսելով շուկա չունի հայերէնը:
Յովակիմին
Ես ընթերցող եմ, կուզեմ գիտնալ Արմէն Յարութիւնեանն ով է/ արդեօք ՄԻՊ?/
Պարոն Նիկոլ,
ReplyDeleteարդէն ՃԻՇԴ քեզի պէս "մտածողներուն" ձեռքը նմացած է հայ մշակոյթը այսօր, Համազգայինը եւ անոր "մշակութային" աշխատանքը։ Լաւ որ արտայայտուեցար. շնորհակալութիւն ինքնաբացայայտմանդ համար։ Շուկայ եւ ապրանք. կեցցէ հայ ժողովուրդին...մշակութասիրութիւնը...։
Պարոն ընթերցող,
ԱԶԴԱԿ կարդացէք, կը գիտնաք։
Յովակիմ
Նախ՝ Արմէն Յարութիւնեանը, Հայաստանի մէջ Մարդկային Իրավանց ինչ որ Յանձնաժողովին (պաշտօնական) նախագահն է:
ReplyDeleteՀիմայ վերադառնալով բուն նիւթին՝ Հայ լեզուն, Մշակոյթը, Պատմութիւնը չեն կրնար դիտուիլ շուկայական յարաբերութեան պրիզմակէն: Բայց եթէ նոյնինկ այդպիսին ըլլայ պարագան (Աստուած չընէ), շուկայական հասկացողութեան մէջ, Պրն Նիկոլ, գոյութիւն ունի «investment»-ի հասկացողութիւնը, որուն շնորհիւ երկարաժամկէտ շահ պիտի ապահովէ տուեալ «ընկերութիւն» մը: Հայագիտական Հիմնարկը պէտք է Համազգայինին համար նկատուի այդ «investment»-ներէն կարեւորագոյնը:
Հիմայ, 2005-էն ի վեր (երբ փակուեցաւ այդ Հիմնարկը) տեղի ունեցան ահաւասիկ 2 Պատգ. Ժողով: Այս ժամանակաշրջանին կարելի չեղա՞ւ «շուկայ» մը ստեղծել այդ «ապրանքը» վաճառելու համար: 1974-էն ի վեր (Հիմնարկի հիմնադրութեան տարին) 21 շրջանավարտ դասարան դուրս ելած է, ընդհանուր 146 շրջանավարտ աշակերտներով: Այլ խօսքով, կարելի է ըսել, միջին հաշւով 7 աշակերտ իւրաքանչիւր տարի: Այդքան դժուար էր գտնել և ապահովել այդ թիւը անցնող 10 տարիներու՞ն: (Ես բնաւ չեմ ուզեր խօսիլ նիւթական դժուարութեան մասին, որովհետեւ շատ դիւրաւ շրջանցելի բան է այդ մէկը ըստ երեւոյթին):
Այս բոլորը, ինծի աւելի ու աւելի կը մօտեցնեն այն իրականութեան ,ըստ որու Համազգային Ընկերութիւնը վերածուած է « էլիթիսթ » ընկերութեան մը:
Խաժակ
Ուղղագրական(ինքնա-)սրբագրութիւն՝ Մարդկային Իրաւանց Յանձնաժողով և Շրջանաւարտ:
ReplyDeleteԽաժակ
առանց "ազդակ " կարդալու գիտեմ ով է Արմէն Հարությունեանը/ ուսանողական տարիներին իրեն Դոլար Արմէն էին ասում, հասկանալի պատճառներով,ու չեմ կարծեր շատ կարեւոր մէկն է/,բայց չհակացա ինչ իմաստով էր մէջբերուած իր անունը:Իսկ պ. Յովակիմն ինչու է վրդովված իմ դէմ, չհասկացա,ես լիովին համամիտ եմ իրեն հետ այս հարցում: Շատ հիշաչար եք
ReplyDeletehaziv shouga-abrank esink tashkhalah me yelav.shougayi deramapanoutiamp martige fabrike kotser en.esadses ays e.djisht erer en,sekhal erer en yes pan me chem eser gotr,touk veras ge hartsagik gor.hedo ourish deramapanaoutyun al ga.yete abranken chardatrevi yeghadse antik gella harqi gella.tereves harki enelou hamar kotser en martige fabrike.....
ReplyDeleteNigol
Յարգելի Նիկոլ
ReplyDeleteԱյս ձեւով անթիքը կարելի է շատցնել եւ յարգի նիւթեր ունենալ։ Թերթ, դպրոց։
Յովհաննէս
inchou che.Ge veratarnank antikite-i tar.
ReplyDeleteNigol
Nigol antika kaghaparner gouda sgor
ReplyDeleteAram
Պարոն Նիկոլ,
ReplyDeleteեթէ դուն որեւէ տարբերութիւն չես տեսներ գործարան կամ պէտքարան շինելուն եւ հայագիտական հիմնարկ կառուցելուն, զայն պահելուն եւ անոր իմաստին որակ տալուն միջեւ, աւելորդ է քեզի հետ քննարկում կատարել այստեղ։ Իսկ եթէ հայ մշակոյթի ծառաներն ալ, բոլորը կամ շատերը, քեզի պէս կը մտածեն, պէտք է անոնցմէ պարզապէս հեռանալ։ Ես ուրիշ ելք չեմ գտներ եւ շնորհակալ կը մնամ, եթէ աւելի լաւ խորհուրդ տուող ըլլայ...։
Յովակիմ
պարոն Խաժակ չեք կարծում, որ այդ" էլիթիսթ "-ը շատ վտանգաւոր է,որուհետեւ կրթական, մշակութային հաստատությունները մակերեսային գիտելիքներ ունեցողների ձեռքն անցնելը չեմ կարծեր լավ բանի հանգեցնի:պէտք է տարբերել ՀԱՅԵՐԷՆ եւ ՀԱՅԿԱԿԱՆ բառերը, ամէն հայերէն երգ հայկական չէ եւ այլն.........միայն մէկ օրինակ դեկտեմբեր ամսին Հայաստանից մանկական պարի խումբ բերեցին, որն իր անգլիական անունը մէկ օրում հատուկ լիբանանահայերի ականջը շոյելու համար դարձրեց "Ամբերդ": Ինչի համար,որով էստեղի պարի ուսուցիչի ընկերն է ղեկաւարը: Այ քեզ բաաաաաաան: Էլ չեմ խոսում էս 70-ականների փառատօնին մասին, նախ պէտք է իմանալ ինչ ըսել է փառատօն:պարզ է, որ հատուկ Լանա Խաչատրեանի համար է /չգիտեմ ում ազգականն է/:սա ես հեռվից եմ տեսնում, բա որ ներքին խոհանոցին մոտ լինեի, ինչեեեեեեր կտեսնեիիիի:
ReplyDeleteՅովակիմին ակնարկած անձը Հայաստանի մարդու իրաւունքներու պաշտպանը չէ (ան,որուն օմպուցմեն անունը կու տան),այլ «Ազդակ»ի եւ լիբանանահայ կարգ մը օրաթերթերու մէջ «նամակներ» հրատարակող Արմէն Յարութիւնեանը:
ReplyDeleteՅակոբ Իսբէկեան
շնորհակալ եմ պ.Յակոբ.չեմ կարդացել իր հոդվածները, բայց երեկ Բալիկ Լադոյեան ազգանունով մէկի հոդվածը կարդացի ու շատ զարմացա, շատ լավ էր գրել: Շատ կուզեմ ,որ միշտ գրի, որովհետեւ վերլուծական միտք ուներ:
ReplyDeleteՊարզաբանեմ միտք, թէ ինչո՞ւ «Էլիթիսթ» կը կոչեմ: Քիջ թէ համաձայն եմ որ «մակերեսային գիտելիք ունեցողներուն» ձեռքը անցնել կարելի չէ մշակութային հաստատութիւնները, բայց այդ ԽՈՐՈՒՆԿ գիտելիքներու տէր անձիք, որոնք կը հաւակնին Մշակութային և Կրթական հաստատութիւնները ղեկավարել, թող բարեհաճին ինծի նմաններուն բացատրել թէ ինչպէ՞ս տաս տարուան մէջ չեն գտած տաս հոգի որոնց համար Հիմնարկը բաց պահեն, կամ չեն կրցած այդ հետաքրքրութիւնը ստեղծել Լիբանանահայ վարժարաններէն ներս, որպէսզի տարեկան տասը հոգի արձանագրուին Հիմնարկ: Կը նշանակէ թէ իրենք գոհ են պարզուած իրավիճակէն և այդպէս գոց շրջանակի մէջ, իրենք իրենց յոբելեանականներով, ոգեկոչումներով..... «սիմպոլներ»-ու ետեւէն կը վազեն:
ReplyDeleteԽաժակ
Պ.Խաժակ ԽՈՐՈՒՆԿ գիտելիքների տեր մարդիկ հոս շատ կան, ես չէ ,որ պէտք է ասեմ,հարցն այն է, որ երբ "իշխանությունն" անցնում է մակերեսայիններու ձեռքը,իսկական մտաւորականները ստվերում են յայտնվում, իրենց ոչ լսող կա, ոչ տեսնող, ոչ էլ կարծիքը հարցնող կա: /Շատ նման է Հայաստանին, հոն ալ նոյնն է/:
ReplyDeleteԿարծեմ այստեղ կը գործածուին բաբելոնեան բոլոր լեզուները միաժամանակ եւ ով որ մտքին մէջ ինչ որ ունի` կը գրէ։ Բարի վայելում։
ReplyDeleteՅովակիմ
Նախ խնդրեմ անուն մը տաս դուն քեզի որպէսզի կարենամ պլոկ-ին վրայ գիտնալ որուն հետ կը խօսիմ: Աշոտ մը օրինակի համար կամ ես չգիտեմ ինչ:
ReplyDeleteԱյդ տպաւորութիւնը ունիմ որ տարբեր բաներու մասին կը խօսինք: Զռոյցը կ՛ուզէի պահել վերը սկսած տրամաբանութեան մէջ և ամէն պարագայի ես բնաւ չըսի որ հաստատութիւնները որո՞ւ ձեռքը մնան, լաւ կ՛ըլլայ: Ես «ղեկավարութիւն և հետեւորդ»-ի յարաբերութեան մասին չխօսեցայ, այլ ընդհանրապէս Համազգային Ընկերութեան տանելիք գործունէութեան մասին խօսեցայ: Եւ տակաւին բանիմաց մէկը պատասխան մը չտուաւ թէ ինչո՞ւ Հիմնարկը տակաւին փակ կը պահուի: Թէ ոչ այս հարցումը կը խանգարէ «էլիթին» անդորրը կամ թաւշեայ սալոնային ծրագիրները:
Խաժակ
amen mart ouzadse gesse gor yes pan me essemn e ge gadghi gor Hovagime bedkaran-medkaran metche ge medne gor.Yes hayakidaganin kotsveloun hed chem.patsveloun al hed chem.yes gessem gor vor martige dessan vor sherchanavardneroun kords devogh chiga pagetsin.ayskan pan.yes voch pagoghn eyi voch al pagoghneroun bravo esoghe.
ReplyDeleteays blog-in vera kani me hoki Nigol desnen yerp vor ge daknan ngor.
Nigol
Նիկոլ, Ռուսիոյ ցարերէն մէկը անունդ կը կրէր. հակառակը ըսել կուզեմ։ Այսինքն` ոչ թէ անունդ զինք կը կրէր, այլ դուն անոր անունը կը կրես։ Խնդիրը այդ չէ սակայն այստեղ։
ReplyDeleteԵրբոր մէկուն գործարանը կամ պէտքարանը աւրուի, դիմացի փողոցէն վարպետ մը կը կանչէ, որ խողովակը նորոգէ կամ նոր խողովակ անցնէ, ոչ թէ ջուրը կամ սեւախառն աղտոտութիւնը կը վազէ, որուն հոտը ոչ անուշաբոյր է, ոչ ալ անշուշտ առողջարար։ Գալով հայագիտականին, որ գործարանի կամ պէտքարանի հետ կարելի չէ բաղդատել անշուշտ, քաւ լիցի, հաւանական է որ հոն ալ վերջին տարիներուն կարգ մը անհրաժեշտ խողովակներ աւրուեցան եւ համապատասխան վարպետներ չգտնուեցան, զանոնք նորոգելու համար։ Այս ըրածս պարզ ենթադրութիւն մըն է, քանի այստեղ պատասխանատու մարդիկ չէ որ կը քննարկեն կամ կը զրուցեն, այլ պարզ մահկանացուներս։ Այլ խօսքով, մենք ինչ ալ ըսենք, շատ կարեւորութիւն չունի։ Իրականութիւնը սակայն այն է, որ փողոցները աղտոտութեան տեսակներով լեցուած են արդէն եւ նեխած կացութիւնը անդարմանելի կը թուի։
Յովակիմ
Շնորհակալ եմ, պարոն Իսբէկեան, այդ անսրբագրելի երջանիկին էր կատարած ակնարկութիւնս։ ԱԶԴԱԿն ալ առանց ամչնալու այդ "նամակները" կը հրատարակէ։ Ամէն մարդուն մեղքը իր վզին։ Վաղը Մ. Մաշտոցին առջեւ հաշիւը իրենք պիտի տան։
ReplyDeleteՅովակիմ
Յովակիմին
ReplyDelete"Կարծեմ այստեղ կը գործածուին բաբելոնեան բոլոր լեզուները միաժամանակ " ինչ ըսել է?
hima al sengerinere meche medan khoghovag-moghovag.
ReplyDelete"Gedor me yergink"e tidads ek?........
Nigol
yerevi "Hayasdanagetron" ellalou hamar pagetsin...nuytagani gam "bahanchk"i khntir ellaloun chem hamozvadz. ayl khoskov, an vor gouze, hedaysou Hayasdan gerna yertal ousanil, hima vor angakh bedutiun ounink....g nmani Gibrosi Melkoniani pagman...hon al hayasdanagetron ellalu hivantutiun ga...spurki mech pagenk, vorbeszi getronanak hayasdani vra/mech...inch anherades modetsoum..
ReplyDeleteHovagim, gergrortem mdkerout..
L.
Յարգելի տիկին կամ պարոն Լ.,
ReplyDeleteեթէ իսկապէս այդ է փակման պատճառը, աշխարհով մէկ ահազանգ պէտք է հնչեցնել։ Ծօ ես հայաստանցիներուն գիտցած եւ կիրարկած "հայագիտութեա՞ն" պիտի վստահիմ, բացի կարգ մը բացառութիւններէ։ Ծօ Սփիւռքը, աշխարհին եւ աշխարհի գիտութեանց դիմաց իր բացութեան հարստութիւնը եւ արժէքը չի՞ կրնար գիտնալ։ Խօսքս ուղղուած է այն մարդանման արարածներուն, որոնք Սփիւռքի մէջ, Լիբանան կամ այլուր, եւրոպական կամ ամերիկեան կրթութիւն ստացած են եւ գիտեն կամ կը փորձեն գիտնալ հայրենասիրութիւնը գիտութենէն զանազանել։ Հայաստանի մէջ մի փնտռէք այդ հասունութիւնը։ Անշնչելի մթնոլորտ կը տիրէ հոն, ինչ կը վերաբերի գիտական մօտեցման, շա~տ մը բնագաւառներու մէջ։ Սփիւռքը իր ունեցած հարստութեանց պէտք է գիտակցի այլեւս ու զանոնք մշակման ենթարկէ։ Դիւրին գործ չէ, ինչպէս ամէն գործ Սփիւռքի մէջ։
Յովակիմ
Կը ներէք որ ուղղակի Համազգայինի մասին չէ գրելիքս։ Բայց որպէս մշակութային երեւոյթ կուզեմ անդրադառնալ։ Վերջերս Վանայ Ձայնը կազմակերպած է համերգ մը ՙերգում է եօթանասունականների երեւանը՚։ Այս համերգի ծանուցումին մէջ նշուած երգիչները լրիւ չեն եկած՜ իսկ փոխարէնը եկած է երգչուհի մը որուն անցեալը հարցական է։ Ինչո՞ւ կը խաբեն մեզ։ Իբրեւ Պարսկահայ ներկայացող Սոնիան պարսկահայ չէ՜ այլ հայաստանցի է՜ եւ պարսիկի հարս է։ Օրինակ ե՞րբ լսած էք որ պարսակահայերը ըսեն բարեւ։ Անոնք կըսեն ինչպէս բոլոր արեւելահայերը պարեւ։ եւրոտեսիլի զտումի մրցումներուն անոր մասնակցութիւնը իր կերպարին արտացոլումն էր։ Թրեքերէն գողցուած երգով մը բեմ բարձրացանալ ուզեծ՜ սակայն գայթակղութիւնը բացայայտուելով առիթ անգամ չտրուեցաո։ Գիտենք որ ան առաջին ալիքով բեմ կը բարձրանայ՜ որովհետեւ հոն ամէն ինչ դրամով է՜ չափանիշը վճարունակութեան չափն է՜ արդեօք մեր մօտ ալ նոյնն է եղա՞ծ։ Շատ հետաքրքրական էր Վանայ Ձայնի հարցազրոյցը երաժիշտներու հետ՜ եւ երբ Վ Ձայնի խօսնակը ըսաւ թէ մեր առաքելութիւնը հայերէն երգեր սփռելն է՜՜ թէ ինչ որ հայկական չէ չենք սփռեր։ Արդեօք Արմենչիկը հայերէն կերգէ՞։ Այս բոլոր երեւոյթներուն մէջ ո՞ւր է համազգայինը՜ ո՞ւր են անոր անդամները։ Ինչո՞ւ լուռ են։
ReplyDeleteպ.Վահէ ասեմ, որ երկու ամիս առաջ նոյն Վանա Ձայնի հաղորդավար Լորիկը իր հաղորդման մէջ ըսավ, որ Սոնյան երգի գող է ու գողացել է թուրքի երգը: անցա երկու ամիս ու նոյն Լորիկը իր առհեստական ծիծաղը ձայնի միջոցով ունկնդիրների ականջը սղոցելով ծանուցում էր համերգը,եւ Սոնյայի անունը չկար: Հիմա մեզ փաստի առաջ են կանգեցրել: Սա Եվրոպայում լիներ դատ կբացվեր Վանա Ձայնի դէմ: Ես ունեմ ազգային արժանապատվություն ու չեմ ուզեր երթալ մի համերգի, ուր պէտք է երգէ կրոնադաւը,ինչու են խաբեր?
ReplyDeleteոչ ուղղակի Գայանէ Հովհաննիսյանի գրպանը Սոնյան մի երկու հազար տոլար է նետել, վերջինս էլ մասնաբաժին է տուել Վանա Ձայնին: Սա մեղմ ասած անբարոյականութեանվերջն է:եւ ամոթ բոլոր նրանց ովքեր պէտք է երթան համերգին ուր կերգէ կրոնադաւ "հայուհին": Մի քանի օր առաջ" Տատրագոմի հարսի" վերլուծութիւն էիք, գրել, բա ձեր աածն ինչ է?
Paregamner, Vahe yev Anahid, pan m khossetsek vor hasganank! Inch badaher e Lorig gochetsyalin hed, isg inch e Sonya'i harts'e? Isgabes ov en assonk? Badmetsek vor menk al kidnank.
ReplyDeleteChaghig
Դուք բեյրութ կը բնակիք? եթե այո, ապա պարզ գրուած է: Համերգ կազմակերպած է վԱՆԱ ՁԱՅՆԸ Համերգի ծանուցումներու մէջ չի ըսուած Սոնյա անունով երգչուհու մասին, բայց այսօր մեզ հրամցնում են վերջինիս, ասելով որ վաղվա համերգին պիտի երգի.Ես տոմս առած եմ, բայց այդ երգչուհին կրոնադաւ է, ես եթե իմանայի, որ ինքը պէտք է երգի, տոմս չէի առնի, հասկանում եք?սուտ ծանուցում է արուած:ամբողջ հայկական կայքերը ողողուած են այդ երգչուհու մասին: Խայտառակութիւն է:Լորիկը հաղորդաւար է Վանա Ձայնի, եւ երկու ամիս առաջ ինքն իր բերանով է պատմել Սոնյայի մասին:ես իրմէ լսած եմ:
ReplyDeleteChnorhagal em Anahid ays hsdagatsman hamar. Payts inchbes gronatav e ays Sonya gochetsyal'e? ch hasgtsa. Our gareli e gartal ir masin khntrem oknes indsi.
ReplyDeleteChaghig
եթե իր ամուսինը պարսիկ է, բնական չէ որ կրոնադաւ է?իր մակունունէն յայտնի է.շատ հարուստ է: Ուղղակի դրամով ամէն ինչ կընէ:
ReplyDeleteախր հարցը նրանում է, որ ծանուցումների մէջ ասվում է Լեյլա Սարիբեկեան ու իր փոխարեն գալիս է Սոնիան: արդէն սա բաւարար է, նախորոք չէին ասում, որ ընդվզում չըլլայ: հասկանում եք ես ինձ ոտնահարուած եմ զգում:ես ինչու պէտք է քսան տոլար տամ, գնամ էդ աննամուսի երգը լսեմ: ես իմ ականջով եմ լսել Լորիկի խոսքերը, որ Սոնիան գողացել է բուլղարացու երգ, որն էլ իր հերթին թուրքական երգ է:
իրեն անձը հաստատող փաստաթուղթը թող վերցնեն տեսնեն, կրոնադաւ է թէ չէ:
Chnorhagal em Anahid djan, yev pavararvads gzkam ayskanov. Yes oughagi deghyag cheyi ays Sonya'i masin. Payts yete aytbisin e harts'e i harg e vor amotali yerevuyt e. Sa g nshanage vor tartsyal tram'e yev nutagan aghpurnere keragshir en. Yes hamenayn tebs pnav tem cheyi ellar ays yerevuytin yete Vana Tsayn'e haygagan yerke anaghard bahelou vorbes troshagagir'e chenergayanar. Payts kani mey m sgsads e ayt "mission"-in, togh nahanch chartsanakrvi.
ReplyDeleteChrorhagal em
Chaghig
Սոնիայի այս հարցին գծով երանի կարենայինք լսել Վանայ Ձայնի կամ ուղղակի Լորիկի պատասխանը: Ես այդ տպաւորութիւնը ունիմ որ հարցերը կը դրուին այս էջին մէջ և Ազդակի խմբագրական կազմը կը զուարճանայ զանոնք կարդալով կամ տեսնելով թէ Ազդակի էջը վերածուած է կարծիքներ փոխանակելու միջավայր (բան մը որ հերքելի չէ, ընդհակառակն գնահատելի է): Պատասխան պէտք է, պատասխան:
ReplyDeleteՇնորհակալութիւն
Խաժակ