Apr 6, 2010

ՀՐԱՆՈՒՇ ՅԱԿՈԲԵԱՆ.- ՇՈՒՏՈՎ Կ՛ՈՒՆԵՆԱՆՔ ՍՓԻՒՌՔԱԳԷՏՆԵՐ. ԱՅՍ ԲԱԺԱՆՄՈՒՆՔԸ ՆՈՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹԻՒՆ ՄԸՆ Է ՄԵԶԻ ՀԱՄԱՐ



Հայաստանի սփիւռքի նախարար Հրանուշ Յակոբեան լիբանանահայ մշակութային, կրթական կեդրոններ իր այցելութիւններու մէջ ներգրաւեց նաեւ գաղութի լրատուամիջոցները՝ կարեւոր նկատելով չորրորդ իշխանութեան դերը ինչպէս համայնքի կեանքի, այնպէս ալ Հայաստան-սփիւռք առնչութիւններու զարգացման մէջ: «Ազդակ» այցելելով՝ նախարարը ծանօթացաւ խմբագրութեան աշխատանքներուն, եղաւ «Փիւնիկ» նորաբաց սրահին մէջ:
Հրանուշ Յակոբեանին հետ «Ազդակ» ունեցաւ զրոյց մը:




«Ազդակ».- Տիկին Յակոբեան, ի՞նչ զգացողութիւն ունիք այս օրերուն:

Հրանուշ Յակոբեան.- Զգացողութիւնս հրաշալի է, քանի որ Լիբանան գալով՝ ինծի կը թուի եկած եմ իմ երկրորդ հայրենիք, որովհետեւ ամէնուր հայկական շունչ է, հայկական ոգի, դպրոցներ, կրթական, մշակութային, համազգային կեդրոններ, նոյնիսկ համալսարան... Այն ջերմութիւնը, ոգեւորութիւնը, որ կայ համայնքի մէջ, միայն ուժ կու տայ հետագայ աշխատանքները աւելի լաւ կազմակերպելու:
Իսկ ամենակարեւոր նպատակը, որ ունեմ այս օրերի պէտք է հասկնամ, թէ ի՛նչ հարցադրումներ կան այս համայնքի անուանի գործիչների կողմէ հայոց երկրի, պետութեան առջեւ, որ կարելի ըլլայ խնդիրները լուծել՝ աւելի սերտացնելու համար հայրենիք-սփիւռք կապը: Լիբանանեան համայնքը ե՛ւ իր գոյութեամբ, ե՛ւ իր աշխուժութեամբ մեծ ներուժ ունի, եւ այդ ուժը պէտք է ճիշդ օգտագործենք: Միաժամանակ պէտք է խոստովանենք, որ աշխարհի տարբեր երկրների մէջ մեր գաղթօճախների կազմակերպման գլխաւոր դերակատարները նաեւ լիբանանահայերն են, որոնք այստեղ կարծես կը կրթուեն, այստեղ կը դաստիարակուեն, այստեղ հայկական շունչ եւ ոգի կը ստանան եւ կը դառնան մեր լաւագոյն «դեսպանները» աշխարհի մէջ, հայկական կեանքի կազմակերպիչները:

«Ա».- Որեւէ արդիւնք կևունենա՞յ ձեր այցը, նախարարութեան ապագայ ծրագրերի մէջ կը ներառուե՞ն լիբանանեան պայմանաւորուածութիւնները:

Հ. Յ.- Մենք այստեղ համատեղ քննարկեցինք «Հայ ինքնութեան որակների պահպանումը խառը ամուսնութիւնների պարագային» եւ «Արեւմտահայերէնի ուսուցման վիճակը սփիւռքի մէջ խորագրերով համաժողովների կազմակերպման աշխատանքները: Ինչպէս նաեւ Շահան Գանտահարեանի հետ քննարկեցինք, թէ ինչպէս կազմակերպենք Զանգուածային լրատուամիջոցներու համահայկական համաժողովը, որը կը կարծեմ շատ կարեւոր է, ինչպէս հայրենիքի եւ սփիւռքի լուրերը միմեանց փոխանցելու, հայրենի եւ սփիւռքեան լրատուամիջոցներու ներկայացուցիչները իրար ծանօթացնելու առումով, այնպէս ալ՝ քարոզչական արշաւ սկսելու Հայաստանի հեղինակութեան, Հայաստանի իրականութիւնը ներկայացնելու եւ մեր հակառակորդների հակահայկական քարոզչութեան դէմ պայքարելու համար:
«Ա».- Ե՞րբ է նախատեսուած լրատուամիջոցներու համաժողովը:
Հ. Յ.- Այս տարի տեղի կ'ունենայ «Մէկ ազգ, մէկ մշակոյթ» փառատօնը, եւ մենք այդ փառատօնի ծիրին մէջ կը կազմակերպենք մի քանի համաժողովներ, որոնցից ես գլխաւորները եւ կարեւորները կը նկատեմ արեւմտահայերէնի եւ զանգուածային լրատուամիջոցների համաժողովը:
ԶԼՄ-ների համաժողովը տեղի 'ունենայ 11-16 հոկտեմբերին, բացումը կը լինի Արցախում, որպէսզի աշխարհի տարբեր երկրների մէջ գործող հայկական լրատուամիջոցների ներկայացուցիչները գնան, յայտնուեն Լեռնային Ղարաբաղի մէջ, եւ մենք աշխարհին ներկայանանք մեր երկրորդ հանրապետութեան գոյութեամբ եւ նրա խնդիրները ներկայացնենք՝ ինչպէս հարկն է :

«Ա».- Տարբեր համաժողովներու ընթացքին արդէն խօսուած է համահայկական մէկ լրատուամիջոց ստեղծելու մասին, կա՞յ նման բան, իրակա՞ն է նման լրատուամիջոցի ստեղծումը:
Հ. Յ.- Դուք գիտէք, որ լրատուութիւնը այսօր պետական չէ, այլ հանրային է կամ անձնական: Ի ուրախութիւն մեզ՝ այսօր երեք հեռուստաընկերութիւններ՝ «Հ1»-ը, «Արմենիա», «Շանթ»-ը ունեն արդէն համահայկական նշանակութիւն: Կը կարծեմ՝ գնալով աւելի կþընդլայնուի այս ցանցը. Սակայն պետութիւնը՝ ինք նման համահայկական լրատուամիջոց չի պահեր, այլ կ'օգնէ, կ'ոգեւորէ, ծրագրեր կը դնէ, համահայկական խնդիրներ կ'առաջադրէ... Մեր խնդիրն է, որ նախարարութիւնը այս հեռուստաընկերութիւնների հետ կարողանայ ծրագրեր իրականացնել:
«Ա».- Ձեր կազմակերպած համաժողովները չե՞ն խանգարեր Հայաստան-սփիւռք համաժողովներու ընթացքին ընդունուած որոշումներուն:
Հ. Յ.- Մենք այլեւս Հայաստան-սփիւռք համաժողովներ պիտի չանենք, քանի որ երեք համաժողովների արդիւնքները ուսումնասիրելով՝ հասկցանք, որ միայն քննադատութիւններ հնչում են այդ համաժողովների համար, եւ մենք էլ նոյն կարծիքին ենք, որովհետեւ տարբեր մասնագիտութիւնների տէր մարդոց պէտք չէ համատեղ բերել լցնել մի տեղ եւ չգիտնալ ի՛նչ քննարկել: Իսկ եթէ նոյն մասնագիտութեան տէր մարդիկ կը հաւաքուեն, նրանք միմեանց թէ՛ ըսելիք, թէ՛ իրարու հետ անելիք ունեն: Հետեւաբար վերջին մէկ տարուայ փորձը ցոյց տուած է, որ մասնագիտական համաժողովները արդէն կեանքի ուղեգիր ստացած են, եւ մենք պէտք է ա՛յս ուղղութեամբ զարգացնենք մեր աշխատանքները: Մասնագիտական համաժողովները կ'օգնեն նաեւ ոչ միայն սփիւռքը հայրենիքի հետ կապելու, այլ՝ սփիւռքը սփիւռքի հետ կապելու, եւ երկրորդ, մէկը միւսին կարծես աշխատանք կը տայ, գործ կը յանձնարարէ: Այսօր արդէն հայ ճարտարապետները սկսած են միասին աշխատել , կարեւոր չէ՝ որ երկրում են՝ Լիբանան, Ֆրանսա կամ մէկ այլ երկիր: Նաեւ հայ ճարտարապետները, հայ սրտաբանները սկսած են միասին աշխատել: Շատ կարեւոր համահայկական ցանցեր կը ստեղծուեն այս ձեւով:
«Ա».- Այսինքն դուք վստահ էք, որ եթէ համաժողովները չըլլային, այդ համագործակցութի՞ւնն ալ չէր ըլլար:
Հ. Յ.- Համաժողովները նախ առիթ եւ միջոց են, որպէսզի մարդիկ միմեանց ճանաչեն, միմեանց հնարաւորութիւնների, կարողութիւնների, գիտելիքներին տեղեակ ըլլան եւ, դրանից ելնելով, միմեանց հետ գործ սկսեն: Օրինակ, մի իրաւաբան չի կարող շրջել աշխարհի բոլոր երկրներով, որպէսզի ծանօթանայ իր գործընկերներին: Իսկ եթէ մէկ անգամ նրանք հաւաքուեն հայրենիքում, արդէն ակնյայտօրէն կը դառնան ընկերներ, բարեկամներ եւ կը հասկանան՝ ի՛նչ կարող են անել:
«Ա» -Տիկին Յակոբեան, ձեր պաշտօնավարութեան ընթացքին արդէն կրցա՞ծ էք լաւ ճանչնալ սփիւռքը:
Հ. Յ.- Ես կարծում եմ՝ սփիւռքը էնքան բարդ, էնքան տարողունակ հասկացութիւն է, որ զայն ճանչնալը էդքան էլ հեշտ բան չէ: Պէտք է ուսումնասիրել, սովորել. մարդ ամէն օր պէտք է սովորի, սովորելիք մի բան անպայման կայ, եւ վայ այն մարդուն, որ կարծում է, թէ ինք ամէն ինչ գիտի: Իսկ սփիւռքը բազմաշերտ , բազմաբովանդակ, բազմախորք, բազմալեզու բազմակրօն մի երեւոյթ է, որ սխալ է ասել, թէ դու ամէն ինչ գիտես էդ մասին:
«Ա».- Մենք սփիւռքագէտներ ունե՞նք:
Հ. Յ- Մենք սփիւռքագէտներ, ցաւօք սրտի, Հայաստանում չենք ունեցել եւ չունենք: Բայց նախարարութեան նախաձեռնութեամբ արդէն Երեւանի պետական համալսարանի մէջ բացուած է սփիւռքագիտութեան ամպիոն եւ այնտեղ արդէն մագիստրոսի կոչում ունեցող 12 մասնագէտ պատրաստում ենք, բուն սփիւռքագէտներ, որ նոր մասնագիտացում մըն է մեզ համար: Այսինքն մենք շուտով կ'ունենաք սփիւռքագէտներ, որոնց աշխատանքը կարեւոր է ամբողջ աշխարհի հայութեան համար:
«Ա».- Իսկ եթէ չկայ սփիւռքագէտ, ո՞վ զիրենք կը պատրաստէ:
Հ. Յ.- Այնուամենայնիւ, ըստ ուղղութիւններու, կարելի է պատրաստել: Ունենք գրաբարի, արեւմտահայերէնի, պատմութեան, սփիւռքի հայ գաղթօճախների պատմութեան մասնագէտներ, որոնք պէտք է փորձեն իրենց մասնագիտութիւնները խտացուած ձեւով ներառել մէկ մասնագիտացման մէջ եւ ինչ-որ ձեւով կþունենաք սփիւռքագէտներ: Նաեւ այդ բաժնի մէջ դասախօսութիւններ կարդալու համար արդէն մասնագէտներ հրաւիրած ենք դրսից, այդ կարգին եւ՝ Լիբանանէն:

Հարցազրոյցը վարեց՝ ԱՆՈՒՇ ԹՐՈՒԱՆՑ

39 comments:

  1. Լեւոն Շանթը Լեւոն Շանթ ըլլալով հանդերձ չկրցաւ այսպիսի միախառնում կատարել արեւելահայերէնի եւ արեւմտահայերէնի միջեւ...պրաւօ:
    ՅԱԿՈԲ ԻՍԲԷԿԵԱՆ

    ReplyDelete
  2. ասոր կ'ըսեն...Սփիւռքի նախարարութիւն։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  3. "...ինչ-որ ձեւով կþունենաք սփիւռքագէտներ:" ինչպէս որ` ինչ որ -բազմիմաստ- ձեւով ունեցանք...Սփիւռքի նախարարութիւն։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  4. Ինչ էր տիկին Յակոբեանին ըրածը իր Լիբանան այցելութեան ընթացքին.պարզապէս շոու եւ քիչիկ մըն ալ ազգային ամբոխահաճութիւն (կ'ակնարկեմ մանաւանդ այցելութեան մամուլով երեւցած երեսին):Սակայն հիմնականը այն խօսակցութիւնն է,որ տեղի ունեցաւ դռներուն ետին եւ մտաւորականներու ու մանկավարժներու հետ:Հայկազեանի մէջ տեղի ունեցածները բարացուցական էին այդ իմաստով:Ինք հաւանաբար կարծեց,որ շքանշանները պիտի յանձնէ,քիչ մը ամպագորգոռ ճառ պիտի խօսի,պիտի ծափահարուի եւ վերջ...բայց թերեւս չէր սպասէր,որ մէկը պիտի ելլէր ներկաներէն եւ հարցականի տակ դնէր,օրինակ,նախարարութեան՝ սփիւռքի համար նախատեսուած հայերէնի միացեալ դասագիրքի պատրաստութեան ծրագիրը:Այդ անձը ելաւ եւ ուղղակի սփիւռքի նախարարին երեսին ըսաւ,որ այդ ծրագիրը ի սկզբանէ ձախողութեան դատապարտուած է:Գուցէ եւ իրաւունք ունի այդ մարդը,մանաւանդ եթէ այս տեսակ հարցերու մէջ սփիւռքի տեսակէտը նկատի չ'առնուիր:Յամենայն դէպս,կը կարծեմ այդ կինը բաւական դասեր քաղած պէտք է ըլլայ Լիբանանէն...վերջաւորութեան,լաւ է «ինչ որ ձեւով» սփիւռքի նախարարութիւն ունենանք,քան երբեք չունենանք:Ասիկա երկար տարիներու երազի մը իրականացումն է:Իսկ թերութիւնները կը սրբագրուին խօսելով,մատը վէրքին վրայ դնելով:Ես վստահ եմ,որ տեղին խօսքը,որքան ալ յաճախ ծանր հնչէ,լսող ականջ կ'ունենայ մանաւանդ այդ կառոյցին պատասխանատուներուն կողմէ:
    ՅԱԿՈԲ ԻՍԲԷԿԵԱՆ

    ReplyDelete
  5. Յարգելի Իսբեկեան
    Պէտք է հասկնաս որ լեզուն զարգացող, ապրող, փոփոխելի էակ է։ Այլապէս այսօր գրաբար կը խօսէինք եւ կը գրէինք։Շրջան մը գրաբար-աշխարհաբար իրար խառնուեցան, անկէ ծնան արեւելեհայերէնը եւ արեւմտահայերէնը։ Այսօր ալ արեւելհայերէնը եւ արեւմտահայերէնը պիտի խառնուին իրարու։ Բնական է։ Պահպանողականութիւնը մաքուր աերւմտահայերէն պահելու սպառած է ինքզինք շատոնց։ Պարզապէս պէտք է տեսնել իրականութիւնը եւ ընդունիլ որ այսէ ընթացքը։ Ժամանակին ալ գրաբարի պահպանողական պաշտպաններ կային։ Ի՞նչ եղաւ արդիւնքը։
    Տիրան

    ReplyDelete
  6. noren lezvagan hartseroun yegavne vedje paghnike daktsav
    Nigol

    ReplyDelete
  7. Nigol 2 ankam keres yete nouyn pane paghnike aveli tchi daknar.tchap me ga ange hedo ghazane ge bayti.....

    ReplyDelete
  8. arants esdorakroutian e payts hadjeli e payts lav e....payts ov vor es hima Hovagimen badaskhan me bidi arnes kani vor "ghazan' pare kordsadsads es.gam al ispegiane bidi ese Nigole Nigol ellalov ays pare tcher kordsadsads....)
    yergrorte hanetsek blog-en vor ghazane chi bayti
    Nigol

    ReplyDelete
  9. Պարոն Տիրան,
    լաւ պիտի ըլլար եթէ "մարգարէութիւններդ" քեզի պահէիր կամ զանոնք քեզի նմաններուն հետ միայն բաժնել ուզէիր։ Երկու լեզուներն ալ իրենց ընթացքը ունին. իրարմէ կ'ազդուին, հասկցանք, սակայն մէկը միւսին կարելի չէ վերածել. նոյնիսկ եթէ մէկը քեզի չափ խելք ունենայ, չի կրնար ընել այդ մէկը։
    Իսբէկեանը ճիշդ տեսած է. վերի հարցազրոյցին մէջ արեւելահայերէն եւ արեւմտահայերէն իրարու անցած են. չեմ գիտեր "մեղքը" հարցազրոյցը վարողի՞ն է,նախարար կոչուածի՞ն է, թէ ԱԶԴԱԿի խմբագրութեան։ Աստուած գիտէ։ Սակայն ես այս Սփիւռքի նախարարութիւն կոչուած խայտառակութիւնը ամբողջութեամբ դեռ լուրջի չեմ առած, ուր մնաց նախարարին գործածած լեզուն։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  10. Nigol, gardzadzet aveli bidi dakna paghnike. Yete ghazan-e chi bayti , Hovagim-e inke bidi bayti. "Markareyoutyounnert kezi bahe" yegher. Hovagim, che vor kezi hakam (iravarar) trer en hos !?!?! G gardzeyi kich m hasountsadz bidi veraternas. Nouyn sovoroutyounnerout yev partouytnerout vra es ter. inch vor e. Nigol, kezi g vsdahetsnem, ays ankam comment-nerou tivi nor mrtsanish bidi hasdadvi. Vomank shadooonts gsbasen gor aysbisi harmar ariti. Ouj, hamperoutyoun yev gorov polorin.

    ReplyDelete
  11. hartsazryuts varokhe shat ankraket e.zarmanali e,standart hartser.voch mi lurdj hartsadrum.apshel kareli e.akhr spyurqi nakhararain petq e konkret hartserov hartsakhkekhd arver.karadjarkem kardaq miayn hartsumnere yev indz het ge hamatsayneq

    ReplyDelete
  12. Տիկին Հայաստանցի,
    եթէ հարցազրոյցը վարողը անգրագէտ է, կրնայ նախարարը քիչ մը "գրագիտութիւն" խաղալ եւ տրուած հարցումներէն անդին անցնիլ։ Ի՞նչ լրջութիւն կարելի է սպասել այսպիսի անձնաւորութենէ մը, որ ոչ թէ զրոյցի մը ընթացքին, այլ պաշտօնական հաղորդագրութեան մը մէջ գրած է մօտաւորապէս. "Հայաստան ղրկեցէք ձեր զաւակները, որ զանոնք հայացնեմ եւ ձեզի վերադարձնեմ"։ Տկարամիտ սփիւռքահայերն ալ չեն անդրադառնար ըսուածին։ Այսինքն հայ կրնաս ըլլալ ՄԻԱՅՆ Հայաստանի մէջ։ Սա կը նշանակէ, որ այդ նախարարուհի կոչուած չըսեմ ինչը դեռ Սփիւռքին ոչ թէ ինչ ըլլալը չէ հասկցած, այլ ցերեկ աչքով Սփիւռքը բացայայտ արհամարհանքի առարկայ կը դարձնէ։ Դուք ալ, հարցազրոյց ընող կամ չընող, ԱԶԴԱԿ, Վանայ Ձայն, Արարատ, Արագած, Զարթօնք կամ Քուն, ինչ ալ որ կը կոչուիք` բերաննիդ չէք բանար ըսելու համար որ` Տիկին չեմ-գիտեր-ինչ` ի՞նչ է այս կեցուածքը։ Հայաստան կոչուածը ամէն ինչ է. պետութիւնն ալ է, մեր կորուստն ալ է, Սփիւռքն ալ է։ Հապա ինչու՞ կը խօսուի համահայկականութեան մասին` չեմ հասկնար։
    Յաջողութիւն։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  13. ...եթէ համահայկականութեան քարոզները Սփիւռքին դրամը հաւաքելու համար միայն կ'արտադրուին, լուրջի առնուելիք բան չի մնար ինծի համար։
    Յ.

    ReplyDelete
  14. paron Hovakim im asatsn el da e, lragrokhi khndirn e nakharari datark khosqerin sur hartsadrumner ani, voch tes asi Hayastanum spyurqagetner kan?isk im hayastantsi lineln inchu e dzez aydqan huzel,hay-e hay e.i midjaylots yes shat lav masnaget gitem "HAY Gakhtavayreri patmutyan",vori ashagherte linelu bakhtn em unetsel,da Petros Hovhannisyann e,yete nakharare chi kider, apa Hayastantsi lrakhrohge kartsem petq e kidnar,yete anshuhst verdjins hamalsaranavard e,vorov Petros Hovahannisyane batsarik masnaget e.yev endhanrapes iinch asel e spyurqaget?

    ReplyDelete
  15. Տիկին Սոնա,
    Պետրոս Յովհաննէսեանը լաւ պատմագէտ է, սակայն սփիւռքագէտ չէ։ Սփիւռքագիտութիւնը նոր զարգացած ճիւղ մըն է, եւրոպական ու ամերիկեան մակարդակով, իսկ Հայաստանը այս մակարդակէն դեռ շատ հեռու կը գտնուի, ուզենք կամ չուզենք։ Հայաստանի մէջ ի զուր սփիւռքագէտ մի փնռէք եւ մի ստիպուք փնտռել։ Ասիկա հայրենասիրութեան հետ կապ չունի։ Սփիւռքագէտ է, օրինակ, Խաչիկ Թէօլէօլեանը, Մ. Նահանգներ։
    Ձեր հայաստանցիութիւնը զիս չի խանգարեր։ Երբ ստորագրութիւն չտեսայ, Ձեզ այդպէս կոչեցի. հիմա է որ Ձեր անունը կը տեսնեմ։ Ներող եղէք։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  16. paron Hovakim duq yerevi cheq nkatel,yes nshel em P.Hovhannissyani inch masnaget linele.qani vor shat teghegatsvats eq,ge khndrem "spurqagitutyan" sahmanume greq,inch gitutyun e yev inch e usumnasirum.

    ReplyDelete
  17. Sonayin hamatsayn em. intch e spurkakidoutyun.tem em sopurkahay-hayasdantsi zadoroshelou kaghaparneroun.
    Hay me

    ReplyDelete
  18. harkeli Hovagim
    arevelahayeren arevmedaharern irar bidi kharnevin.achkeret lav pats des inch gantsni ge tarna.vorosh aden me kahrnevelen yedk arevmedahaerene bidi merial lezou ella.ourakhoutiamp chem eser payts asang e.kerapare merial lezou che?
    Diran

    ReplyDelete
  19. Տիկին Սոնա եւ պարոն "հայ մը",
    խնդրեմ փնտռեցէք համացանցի վրայ, անգլերէն, թերեւս հայերէն ալ գտնէք, Խաչիկ Թէօլէօլեանին անունը եւ կը ծանօթանաք Սփիւռքագիտութեան իր սահմանումներուն։ Քիչ մը եթէ հայագիտական մամուլ թղթատելու սովորութիւնը ունիք, հոն ալ բաւական բան կարելի է գտնել, հեղինակաւոր կարծիք արտայայտելէ առաջ։ Յետոյ սիրով կրնանք շարունակել այստեղ զրոյցը։ Քիչ մը նախագիտելիք ժողվելը այս պարագային շատ կենսական կը նկատեմ։
    Պարոն Տիրան,
    գրաբարը տեղ տուած է ԵՐԿՈՒ գրական լեզուներու, ԺԹ. դարուն։ Կան արեւելահայերէն ԵՒ արեւմտահայերէն խօսող եւ գրող ԵՐԿՈՒ հաւաքականութիւններ։ Ես որեւէ պատճառ չեմ տեսներ արեւելահայերէնին կամ արեւմտահայերէնին անգործածելի, անգործնական, ժամանակավրէպ, հինցած ըլլալու հանգամանքը շեշտող։ Սփիւռքի նախարարութիւն կոչուած խայտառակութիւնն իսկ իբր թէ կը մտածէ արեւմտահայերէնի պահպանման մասին, եթէ դուն դեռ տեղեակ չես։ Անանկ որ, կրկնեմ, մարգարէութիւններու ժամանակը անցած է. այդ է հինցածը ըստ իս։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  20. intch enem harkeli Hovagim yete ches ouzer desnel vor arevmedahayeren hintsads dzeratsads e.Arevmedahayerei gianke yergarelou hamar nakh bedk e desnel vor zayn kordsadsoghneroun tive hedezhede yev shad arak ge bagsi.Yete aytbes che inchbes toun ge bentes hankisd tide arevmedahayereni zarkatsoume.desnele vor arevmedaharern kordsadsoghneroun tive hedezhede ge bagsi markareyoutyun e?gardsem ayt barakayin kezme zad amen mart markare e.
    Khatchig teoleoliane sahmanere e spurkakidoutyun.1 hoki sahmanoum keder e adiga iprev djeshmardoutyun arnenk kalenk?Khathcigin esadsn al garevor e hayasdani spurkakedneroun esdass an garevor e.or me toun al yete shidag pan me eses ayt al garevor gella.
    Diran

    ReplyDelete
  21. Spyurqakitutyun haskatsokhutyune yete paron Խաչիկ Թէօլէօլեանe hkhatsel e, da chi nashanakum vor batsardzak jshmartutyun e.Spyurqe harasharj popokhutyunneri yentaka e,nuynisk aysorva ir parzats patkerov gakhute gakhut hskayagan tarperutyunner gan yev ayd amene hnaravor che meg bidagi dag vorbes gitutyun endunel.orinag,Libananahaye, skselov ir fizikakan karutsvatsqov,hogemtavor zargatsumov yev nkaragrayin gitserov ambokhchutyamb ktarbervi fransahayen kam amerikahayen.Hima harts karadjana,spyurqagituyun aselov libananahaye petq e janachnel kam amerikahaye?isk 2-rd hartse inch bidi usumnasire ed kidutyune.yev anev pashtelov arevtahayerene,tsavoq srti petq e hamadzaynvem paron Diranin het.

    ReplyDelete
  22. yes uzum em pakel es ays disscutione yev qani vor H.Hagobyanin lragrokhn e hartsrel spuyrqagetneri masin,kartsem shitak klini vor verdjins sahmani "spuyrqagituyun"-e inch kidutyun e?

    ReplyDelete
  23. Յարգելիներ,
    շատ կը ցաւիմ, որ առաջարկներս նկատի չէք առներ եւ ընդհանրապէս չէք հետաքրքրուիր ձեր շինած կարծիքէն անդին անցնելով։
    Սփիւռքը "հայկական" գիւտ մը չէ. միայն հայերը չէ որ սփիւռք ունին։ Սա նախ յստակ պէտք է ըլլայ։ Թէ ուրիշ ո՞ր ժողովուրդները սփիւռք ունին եւ սփիւռքագիտութիւն` ձեզի կը ձգեմ։ Կ'ուզէք հետաքրքրուեցէք, կ'ուզէք մի հետաքրքրուիք։ Յստակ պէտք է ըլլայ այն, որ ԵԹԷ սփիւռքներ գոյութիւն ունին, ուրեմն կրնայ շատ բնականաբար սփիւռքագիտութիւն գոյութիւն ունենալ, որ կը զբաղի տուեալ հաւաքականութեանց, իբրեւ ազգային, կրօնական, եւայլն, փոքրամասնութիւն, ինքնութենական հարցերով. միջսփիւռքեան հարցերն ալ, տիկին Սոնա, լիբանանահայու կամ ամերիկահայու տարբերութիւններ եւ նմանութիւններ, օրինակ, մաս կը կազմեն սփիւռքագիտութեան։ Եթէ քիչ մը հետաքրքրուիք նիւթով, դուք կրնաք պատասխաններ գտնել, պրպտելով։ Սակայն այդ հետաքրքրութիւնը չեմ տեսներ ձեր մօտ, դժբախտաբար։
    Յ.

    ReplyDelete
  24. Garo NadjarianApril 11, 2010

    Aztag-i khmapkroutene gagngalenk vor megnapanoutyounnere voronk ge gadarvin hotvadzin arinchutyamp, hotvadzakire ir desagede bashdbane. Polor BLOGneroun mech ays yerevuyte i zorou e patsi Aztag-en. Vsdahapar hotvadzakirnere gam hartsazrouyts varoghnere ounin himnavoroumner vorontsmov mez togh lousapanen. Orinag indzi hamar al anhasgnali e spyurkakidoutyoune. Mer abradz iraganoutyouneroun nman sa al pouchig men e gerevi?.

    ReplyDelete
  25. Հետաքրքրական է այս հաղորդակցութեան հետեւիլ:

    Այս էջին վրայի գրութիւններէն, ամէնէն հետաքրքրական տեղեկութիւնը որ ստացայ, այն ալ Սփիւրքագիտութեան մասին է, եւ Khachig Tololyan-ի մասին, նկատի ունենալով որ, թէեւ ան մասնագիտութեամբ Անգլերէնի եւ Կրօնի դասատու է, ինք խմբագիրն է Diaspora journal-ին:

    Աղբիւրներ.-
    օ http://www.armeniapedia.org/index.php?title=Khachig_T%C3%B6l%C3%B6lyan

    օ http://www.utpjournals.com/diaspora/diaspora.html

    օ http://books.google.com/books?id=kW2z8XsvUygC&printsec=frontcover&dq=khachig+tololyan+diaspora&source=bl&ots=yX1XhqV9ts&sig=jDMLs7VJHkqIz-aoSqva9xM7oQw&hl=en&ei=BgvES_E8xrvyBrqdkPEN&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CBgQ6AEwAg#v=onepage&q=khachig%20tololyan%20diaspora&f=false

    օ http://www.gomidas.org/forum/af3c.htm

    օ http://www.diasporastudies.org/Whatis.html

    ReplyDelete
  26. Շնորհակալութիւն, Ռաֆֆի։ Ուրեմն, սիրելի ծոյլ բայց շատախօս բարեկամներ, հրամմեցէք, կարդացէք, ծանօթացէք եւ ՅԵՏՈՅ խօսելու եւ դատելու քաջութեան յանձնեցէք դուք ձեզ։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  27. Hovagim
    khososkh chedesa,chelesetsi.kerogh en minchev hima.shadakhose chi kaler hos....toun bedk e nor par me esdeghdses shad kerogh yete esel gouzes.isg yete shad keroghe zouyl gella at megoun masin bedk e medsdasel kich me.....
    Nigol

    ReplyDelete
  28. Hranoush Hago0piane/spyourki nakhararoutyoune serge sarkissiani hamar spyouki mech ldzagner badrasdel e yev kaghoutyounnerou michin hartzer esdeghdzel e. kani ink serge yeghadz e KGB varich antam yev dagavin ir hrahanknere gesdana kremline. Edward Nalbandian amene barz orinag e.Havelial, spyouki nakharare Arevmedahay yev voch hayasdanapnag yev voch al hayasdanyan hebadag bedk e vor ella nayev ink michotze bedk e vor ella hayasdani garavaroutyan yev spyourki khorhourti. Hayasdani nakhararnere dagavin jamanagavor tivanakedi voch norm yev voch al magartag ounin.

    ReplyDelete
  29. AnonymousMay 03, 2010

    ...եւ ոչ ալ մօտիկ ապագային պիտի ունենան։ Այս մարդոց խելքը-միտքը դեռ երկար ատեն կողոպուտը պիտի ըլլայ, -նիւթական եւ հոգեկան-, սնանկացած տնտեսութիւն ունեցող երկրի մը մէջ, որ այսօրուան Հայաստանն է։ Լաւ է որ դուրսէն, արտերկրացի հայաստանցիներէն շատ դրամ կը ղրկուի տուն, իրենց հարազատներուն։
    Սփիւռքի նախարարութիւնը այս մարդիկ խաղալիք կը կարծեն եւ Սփիւռքը իր տարողութեամբ չեն ճանչնար, ոչ ալ մօտիկ ապագային պիտի ճանչնան, որպէսզի զայն լուրջի առնեն։ Առանց Սփիւռքի, Հայաստանը ոչ քաղաքական, ոչ տնտեսական, ոչ ալ այլ տեսակի ներկայութիւն մը կը ներկայացնէ աշխարհի երեսին եւ միւս պետութիւններուն համար միայն իբրեւ պարտապան իմաստ ունի։
    Սփիւռքի նախարարութիւն կոչուած խայտառակութիւնը պէտք է որ Սփիւռքի գիտական եւ քաղաքական հաստատութիւններուն խորհուրդը առնէ եւ յետոյ միայն աջ կամ ձախ քայլ նետէ։
    Իսկ աջ-ձախ, անհատներու, հաստատութիւններու եւ մամլոյ ներկայացուցիչներու այսպէս կոչուած "գնահատագիր" կամ մետալ կամ այլ տեսակ աղբորակ բաշխումներ կատարելը իր սրիկայութեան մակարդակին բարացոյցն է միայն ու միայն։
    Արթուն մարդոց` շատ բարեւ։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  30. AnonymousMay 05, 2010

    sireli Hovagim
    voreve bedoutian bardaganoutyunn eir spurke gazmagerbele anor der ganknile.Bedoutyunnere badvokir al gou dan shenorhavorakir al gou dan medal al gou dan.Bedoutyunneroun mod asiga normale yerevouyt e.Hartse ayn e vor kezi neman bedoutian ashkhadankneroun anhaghort yev miyayn espurki hamaynki kordsouneyoutian dsanot kavaramidnern en vor bedagan nashkhadankneroun aysbes ge modenan.Artentsek bedoutyun ounink aysor vor ore or voch miyayn ir spurki nakhararoutiamp ayl polor marzerov harach gerta.espurke arants ayt bedoutian i sbar gorads e.spurki nakhararoutyune ge kordsatre bedoutian voroshoumnere.angakh hayasdan ounink djantsevads bedoutyun,garavane bidi kale.

    ReplyDelete
  31. AnonymousMay 05, 2010

    Սիրելի անանուն,
    պէտք է դուն եւ քեզ նմանները իրենց "պետութիւն ունինք"ներու ինքնակործան ինքնախաբէութեան վերջ տան. միմիայն այն ատեն կրնաք պետականութեան գաղափարին եւ իրականութեան տարբերութիւնները չափչփելով եւ աչքերնիդ ու ականջնիդ լաւ բանալով տեսնել թէ ձեր շուրջ նախ, թերեւս նաեւ ձեր իսկ մէջ, ոչ թէ` "հեռաւոր" Հայաստանին, ի՞նչ տեղի կունենայ...ինքնութեան ժխտումի դուք ահաւոր եղկելիներ։ Մինչեւ ե՞րբ...։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  32. AnonymousMay 05, 2010

    Հայաստանի հանրապետութիւնը Սփիւռքին ոչ թէ տէր, այլ ծառայ իսկ չի կրնար կանգնիլ...
    Յ.

    ReplyDelete
  33. AnonymousMay 06, 2010

    Hovagim filime ayretsir ishde hima.
    Soura ya shebeb
    Nigol

    ReplyDelete
  34. AnonymousMay 06, 2010

    յարգելի անծանօթ, յարգելի Յովակիմ
    Նախ Կ՛առաջարկեմ որ հրաժարիք իրար գաւառամիտ-անասուն կոչելէ։
    Հայաստանի պետութեան իրականութիւնը ժխտելով չէ որ հարցերուն կրնանք լուծում բերել. ոչ ալ Սփիւռքը սնանկ յայտարարելով։
    Կարգախօս չէ հզօր Սփիւռք հզօր Հայաստանը եւ հակառակը։ Իրարու հետ աշխատիլը միասին աշխատիլը բաղձանք չէ լոկ։ Անհրաժետութիւն է, որուն պէտք է ձգտիլ։
    Չվիրաւորենք զիրար։
    Տիրան

    ReplyDelete
  35. AnonymousMay 06, 2010

    mintchev yerp? hartsoumin gouzem badaskhanel eselou hamar vor mintchev ouski kak yev iraganoutyune desnek.iraganoutyune ayn evor hayrenike ge zarkana espurke touk esek intch gella.....

    ReplyDelete
  36. AnonymousMay 06, 2010

    Diran agas agnots ar.Hovagime anasoun che esads ananoun esads e.Tas dale aratch lav garta.Walaw Hovagime adang khashim paner chener.
    Nigol

    ReplyDelete
  37. AnonymousMay 06, 2010

    ճիշդ ես Նիկոլ.սխալ կարդացեր եմ
    Տիրան

    ReplyDelete
  38. AnonymousMay 06, 2010

    Պարոն Տիրան,
    Հ.Հ. ժխտումը չէ որ կը կատարեմ, այլ զայն կը բնորոշեմ միայն։ Երբ այս բնորոշումները չենք կատարեր, դիւրաւ կը դառնանք կարգախօսներու գերի, չենք զարգանար...հոգեպէս, կը մնանք պատանեկան հովերու եւ ալիքներու ծփանքին։ Այս ախտաճանաչումները օգտակար են նոյնիքն Հ.Հ.ն համար։
    Կը խնդրեմ որ գրելէ առաջ քանի մը անգամ կարդաս գրածներս։ Անասունէն անկախ, քանի մը բաներ գրածիս ճիշդ հակառակը հասկցած ես։
    Ատենին "Հայաստան եար"ը քոմունիստ էր. այն ատեն ալ անոր սիրահարուածներ կային։ Բոլորս ալ գիտենք որ "սէրը կոյր է"։ Ատենին քոմունիստներուն սիրահարուածները հիմա ալ կրնան իրենց հայրենիքը վաճառող ղեկավարութեան սիրահարիլ. ի՞նչ կայ որ։ Ողորմելի մը կըսէր."Հայրենիքը յաւիտենական է. ինչ գոյն ալ ունենայ"։ Հայրենիք եւ հանրապետութիւն հաւասարումը արդէն ֆիլմը կայրէ, սիրելի Նիկոլ։
    Յովակիմ

    ReplyDelete
  39. AnonymousMay 06, 2010

    Հայաստանցիութեան ուրիշ սրիկայութիւն մըն ալ մոռցայ, կը ներէք։ Վերը ակնարկուած է սփիւռքահայերու հայաստանեան քաղաքական ասպարէզ ընկալման հարցին։ Վերջերս տեղի ունեցան երկու նման երեւոյթներ, բարացուցական։ Շարլ Ազնաւուր դարձաւ յանկարծ Զուիցերիոյ դեսպան. հատ մըն ալ Տէր-Զօրի մէջ դեսպանատուն բացուեցաւ, ուր նաեւ սփիւռքահայ մը հաւկիթ ածելու հրաւիրուած է իբրեւ դեսպան։ Այսպիսով Հայաստանի կառավարութիւնը կը կարծէ ճարպիկ մեթոտ մը ստեղծած ըլլալ` հարուստ սփիւռքահայերուն դրամին տիրանալու համար։ Մի զարմանաք, եթէ առանց այլեւայլի վաղը կամ միւս օր Պուրճ-Համմուտի տանիքներէն մէկուն վրայ եռագոյնը տնկուի եւ հոն ալ դեսպանատուն մը բացուի` Պուրճ-Համմուտցի մըն ալ դեսպան դառնայ։ Ինչու՞ ոչ։ Այս բոլոր արարքները քաղաքավար կողոպուտի ձեւեր են։ Այո, Հայաստանի պետութիւնը այս գետնի վրայ քիչ մը քաղաքակիրթ դարձաւ այս վերջին տարիներուն, յիշեալ նախաձեռնութեանց ճամբով։ Պրաւօ։
    Յովակիմ

    ReplyDelete